dnscache x squid

Vladimir Smelhaus smelhaus na atlas.cz
Čtvrtek Říjen 26 11:26:41 CEST 2000

Mam na pocitaci A pripojujicim lokalni sit k internetu http-proxy squida.
Dale zde mam kesujici nameserver djb-dnscache. Z lokalni site vse
funguje jak ma, resp. o zadnych problemech nevim.

Ale zjistil jsem, ze nemohu surfovat primo z A pres squida. Vzdy po
nejakem timeoutu se dozvim, ze squid nebyl schopen zjistit ip adresu
zadane www stranky. Pokud nesurfuji pres proxy, tak zadny problem neni.

Mam zde take nakonfigurovaneho binda a kdyz ho spustim misto
dnscache, tak je razem vse OK.

takze

bind - funguje
dnscache - funguje

squid + bind - vse OK
squid + dnscache - pri pristupu z lokalni site zadny problem
squid + dnscache - pri pristupu z pocitace, na kterem vse bezi neumi
zjistit ip adresu

dnscache (a pripadne i bind) bezi na lokalni ip adrese A, resolv.conf
ukazuje na tuto adresu. Squid nema uvedenou adresu nameserveru, tedy
nacita si resolv.conf. Browser je links.

Problem se mi nepovedlo nasimulovat na jinem pocitaci. Tam mi vse
funguje dobre.

Neco musi byt spatne, ale nechapu co. Jestli nekdo vite, cim by to mohlo
by, budu vdecen za radu.

   Vladimir Smelhaus