ldap

Honza Petrous hop na unibase.cz
Čtvrtek Říjen 26 13:42:45 CEST 2000

> To je dobra zprava. Vite nekdo, jak je to s klienty? Jestli to podporuji
> M$, php, pam moduly pro autentikaci proti LDAP?

Vzhledem k tomu, ze nastala "prihodan doba" a ja jsem mohl upgradovat
nas LDAP server na 2.0.6, provedl jsem pocatecni pokusy s postovnimi
klienty.

MS Outlook (v2000) i Express(v5.0) , Netscape (v4.72) jsou v pohode,
vsichni totiz implicitne pouzivaji LDAP v3 protokol a pouze v pripade,
ze je server odmitne s tim, ze tuto verzi nepodporuje, pak se pokusi
o v2 spojeni. Ve vsech pripadech doslo ke spravne interpretaci
ceskych znaku.

PHP nepouzivam, takze nevim. Zavisi to na dvou faktorech - musi byt
prelozen modul s nalinkovanymi knihovnami OpenLDAP 2.x a ne 1.2.x
(coz je prozatim default verze distribuovana s Linuxy, teda aspon
nekterymi). Druhy problem je, jak je reseno (je-li vubec) preklad
z unicode do narodni sady. Toto by, samozrejme, resil pripad, kdy
se unicode pouziva v celem retezci zpracovani, ale jak rikam,
PHP neznam ... BTW, mnou pouzivany web server Roxen je vnitrne
unicodovy, takze tam problem nemam :)

PAM moduly jsem zatim nezkoumal, ale prijdou na pretres brzy, jelikoz
s tim pocitam. Predpokladam, ze jedinym problemem je prekodovani
z unicode do neceho, co "umi" system. Tj. bud klasicky do iso-8859-2,
nebo s orezanim na 7 bitu ...

/Honza