Kontrola prirustku... Was [Re: mailovani prirustku souboru]

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Pátek Říjen 27 14:45:17 CEST 2000

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:

>         Zdravim!
>
>         Timto problemem se taktez zabyvam s ohledem na opravdu kvalitni LOG
> checker, ktery by na zaklade regularniho vyrazu pravidelne kontroloval
> definovane LOGy a provadel definovane akce (mailnuti je nejzakladnejsi
> vec, ale ne jedinna). Bohuzel nic takoveho se mi ani na FreshMeatu
> nepodarilo nalezt, takze uvazuji o dalsim GNU projektu... - bohuzel vec,
> kterou aktualne resim je prave tato:
> 1. nemit stale otevren soubor s LOGem (v principu jich mohou byt desitky
> a vice)
> [...]

Za predpokladu, ze se s temi logy pracuje stylem "otevru log,
zapisu do nej, zavru ho" by myslim nebyl problem tu udelat
nasledovne:
1) udelam si dalsi adresar logs_checked
2) vsechny logy tam presunu
3) z cronu spustim udelatko, ktere
   - projde adresar logs a kazdy soubor nejak zpracuje
      - appenduje ho k prislusnemu souboru v logs_checked
      - smaze ho (soubor)

Cili vse, co je v adresari logs, je povazovano za nezpracovane.
Dalsi vymyslenosti, jako predvytvereni souboru s nulovou delku
a patricnymi pravy, ruzne logy kontrolovat ruzne casto je pak
jednoducha vec.

PREVENTIVNE: je to princip, takze zduraznuju, ze je potreba
myslet na to, jestli napriklad nemuze dojit k zapsani do logu
nejak konfliktne vzhledem k pouzitemu mechanismu zpracovani
a podobne.

MH

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz