Kontrola prirustku... Was [Re: mailovani prirustku souboru]

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Pondělí Říjen 30 09:13:13 CET 2000

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:
<kous>

>         Myslenka neni uplne spatna, mam vsak jednu pripominku, pomerne vysoka
> rezie... - rekneme, ze potrebuju neco chceckovat kazdych 5 minut =>
> kazdych 5 minut presunuju soubor, mazu puvodni, restartuju syslogd...

Hm, no jak jsem psal, predpoklad je, ze ty logy nejsou stale otevrene
-> novy zapis do logu po jeho presunu znamena novy zaznam v nezkontrolovanem
adresari -> neni nutne restartovat aplikaci, ktera logy vytvari.
Rezie kontroly jsou umerne delce souboru, predpokladam, ze by neslo
o megabyty, ale spis o to kilobyty (grep + mail se udela za par vterin,
maximalne). Navic se to deje, jen pokud se log vytvori.
Rezie presunu jsou (pokud jde o stejny FS) minimalni.

Na systemove logy, ktere ma otevrene syslogd, to skutecne neni
vhodna metoda.

>         Otazka: je logrotate, std. pouzivany v distribuci korektni ke vsem
> stavum? Jak jsem zaznamenal, spise se zarotuji vsechny potrebne LOGy a
> pote se restartuji patricni daemoni... - napr. syslogd apod.

Jak funguje logrotate jsem nestudoval, ale princip bych si tipl
takovy:
- prejmenuji se aktivni logy (nejak)
- restartuje se prislusny demon  -> uvolneni prejmenovanych logu;
  ale spis se mu jen asi posle nejaky signal, na ktery demon
  patricne zareaguje -> odpadne chvile, kdy by syslogd nebezel
- prejmenovany log se zkomprimuje + pripadne zmena jmen u starsich
  zkomprimovanych logu

Pokud tam je nejake nebezpeci, tak ho nevidim :-)

MH

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz