beginer - dosemu, wine

Pondělí Říjen 30 10:10:06 CET 2000

On Mon, 30 Oct 2000, Roman Slechta wrote:

> jaky je rozdil, ze to spustim jako suid,
> nebo jsem zeditoval dosemu.conf a nastavil jsem
> tam all

Rozdil je v tom, ze suid bitem date dosemu k dispozici rootovska prava a
nastavenim v dosemu.conf reknete, komu je dosemu muze v pokud mozno
mire omezene na spusteni dosoveho virtualniho stroje propujcit.
Dosemu lze take spoustet bez rootovskych prav, pokud obetujete nejake
funkce, konkretne primy pristup k hw (specialne videokarty).

> no vida, tak ty adresare jsem nemel. Ale je to nejake pomale.

Je to prece emulator Woken, ne? :)
Vazne...Wine provadi pri startu, zvlaste je-li to prvni start u daneho
uzivatele, nejake divne veci (sveho casu generoval seznam fontu, nedavno
jsem jako pozorovatel sledoval neco, co vypadalo jako generovani
registry). Podruhe uz by to melo byt rychlejsi.

> Potrebuju spustit kalkulacku z windows, protoze ma 32 mist
> a zaokrouhluje. Btw nevite nekdo o nejake nahrade pro linux?
> BC je docela fajn, ale nezaokrouhluje.

bc vesmes orezava (jinak receno zaokrouhluje smerem k nule) vsechny
vysledky na scale desetinych cislic (tj. scale=0 na jednoky, scale=2 na
setiny apod.)

Pak jsou samozrejme programy jako xcalc.