Potlaceni nezadouciho IRQ

Jiri Borik borik na zce.cz
Sobota Září 2 15:27:52 CEST 2000

Prijemne odpoledne,

stala se mi nasledujici vec. UPS pripojena pres seriovy kabel se zblaznila
a zacala cloumat signaly na COM1 tak, ze vyvolavala cas od casu nekolik
set az tisic preruseni za vterinu (alespon to odhaduji dle poctu IRQ4 v
/proc/interrupts). Vysledkem bylo znacne zpomaleni systemu. Chtel jsem
prozatimne potlacit to generovani preruseni IRQ4, nez se dostanu fyzicky k
serveru a ten kabel vytahnu, ale neuspel jsem.

Killnul jsem demona, ktery mel otevrene cua0, to nezabralo. Pak jsem chtel
vypnout irq4 pro ttyS0, ale asi to pomoci setserial nejde. Tak jsem
alespon nastavil ttyS0 na irq3, ale ani to nepomohlo. IRQ4 sice z
/proc/interrupts zmizelo, ale server v pravidelnych intervalech zatuhaval
dal.

Nevim jak to je v jadre presne udelane, ale odhadoval bych, ze i kdyz o
IRQ nikdo nestoji, tak jadru zabere reakce na nej nejaky cas a pokud se to
IRQ dostatecne rychle opakuje, je to cele v haji.

Nebo je to jinak ? Jde nejak potlacit reakci na nezadouci preruseni ?

Jiří Bořík <borik na zce.cz>