LILO

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Úterý Září 5 17:48:50 CEST 2000

Dobry den,

Jan Moravec wrote:

> Ale fuj ... to je nelinuxove ... jak to jde udelat v linuxu (je-li to
> vubec mozne) ??? Osobne to take nevim, ale ... jit to snad musi :)
> BTW: dosemu nebrat :)
> Osobne mi navic fdisk /mbr nezabralo (nikdy ... v dosu :)

Ano, souhlasim, je to nelinuxove a reseni v lilo existuje taky...

Staci, kdyz jako prvni polozku do file /etc/lilo.conf date ty
Windowsy a pak spustite prikaz lilo. Nebo existuje taky
default=label_ktery_chceme_bootovat. Zkuste kouknout do
dokumentace k lilo, nasel jsem tam soubor Manual.txt.gz...
Priklad:

boot=/dev/hda #Nainstaluje lilo do MBR, jde dat i /dev/hda1, pak
ho nainstaluje do prvni partisny na disku apod.
root=/dev/hda2 # Ktera partisna obsahuje root filesystem...

other=/dev/hda1
	label=dos
image=/boot/zImage
	label=Linux
	read-only

Takhle to nabootuje prvni ten dos. Staci tam ale pridat radek:

default=Linux

A bude bootovat Linux... Navic se to jeste da specifikovat pri
instalaci lilo prikazem lilo pomoci parametru -D Linux (napr.).

Takze jak vidite, ma to jako vsechno v *nixovem prostredi vice
reseni :-). A jedno z dalsich je grub :-)))

> Jan Moravec                                  LUKO CZECH-NET

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72