LILO

Michal Kaspar xkasm08 na vse.cz
Středa Září 6 09:17:15 CEST 2000

On 6 Sep 2000, Eiselt wrote:

>  Dalo by se toto pouzit pro zvetseni velikosti diskove oblasti ext2 na ukor
> wfat bez nebezpeci ze prijdu o programy na MS Windows?  Nainstaloval jsem si
> zbytecne vsechny balicky na RH 6.1CZ a jiz mi nezbyva misto na StarOfice.
> Odstranit balicky si netroufam, protoze nevim ktere nutne potrebuji a bez
> kterych se obejdu.

Tomu nejak nerozumim. Zvetseni jakekoli diskove oblasti je netrivialni
krok, ktery muze vest ke ztrate dat. Paklize ho chcete provest, budete
potrebovat napriklad GNU parted nebo (komercni) PartitionMagic (nevim, jak
se ten snasi s ext2). Na zvetseni ext2 filesystemu je potom program
ext2resize. Jestlize ale pouze potrebujete vice mista pro linux, bylo by
asi jednodussi rozdelit tu vfat partition, z kusu udelat novy ext2 fs a
ten pak namountovat nekam do stavajiciho.
SO jsem neinstaloval, takze nevim kam se instaluje, ale jestli sporadane
do /opt, tak bych tu novou partition namountoval tam (jestli v /opt neco
mate tak to na ni pred mountem nakopirujte a pak to muzete smazat
(samozrejme opatrne)). Pak by se jeste mohla instalovat do /usr/local
(postup stejny jako s /opt). Jestli se instaluje vsude mozne (= vicemene
do /usr) tak je moznych vice reseni od namountovani nekam do /usr (treba
/usr/X11) a tim usetreni mista na stavajici partition po namountovani
kamkoli a hratky se symlinkama.
Nakonec je tu samozrejme jeste moznost zalohovani celeho linuxu,
rozumnejsi prerozdeleni disku vychazejici z novych zkusenosti a opetne
vraceni linuxu.

--
Michal Kaspar

VSE Praha