OT Re: Linux Router s vetsim mnozstvim eth karet

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Středa Září 6 10:30:29 CEST 2000

| Odesílatel: David Trcka <trcka na poda.cz>

| Proboha co z toho napajite? Kavovar? Kdyz nacpu PC "az po okraj" = plne
| obsadim sitovkama a dam tam 4 disky + 3 pridavne ventilatory, porad mam
| jeste cca 30 W rezervu (zmereno, overeno). Vetsinou tam ale disky nejsou

No tak tady se mu asi projevil efekt zvany starnuti. Zvlaste vykonove
elektrolyticke kondy ve zdrojich starnou nejrychleji.

Pri poklesu napeti na nejakou hodnotu vlivem vybijeni hlavniho
"zasobovaciho" kondu (toho co je pripojen na usmernene napeti site) dojde k
vysazeni oscilaci ( - spis naruseni cinnosti PWM regulatoru) - no a v ten
okamzik mate budto pekneho zamrzlika, nebo reset v zavislosti na tom, jak
moc napeti pokleslo (tedy jak moc brzo zase oscilator zacal kmitat).

A nemusi to byt vubec trvaly odber, staci klidne nejaka zcela nahodila
proudova spicka.

Je to nekolik mesicu, co jsem nad timto tematem badal spolu s nekolika
vyrobci zdroju a kondenzatoru pro impulsni zdroje (ucastnilo se toho i
moravske emko a jeste jedni z cech, jejich jmeno uz ale nevim).

V podstate z toho vyplynul fakt, ze zhruba po dvou letech trvaleho provozu
je natolik snizena kapacita kondenzatoru (vsech vykonovych), ze se neda az
tak uplne zarucit bezproblemovy chod.

A moje prakticka zkusenost z firemni masiny co mam doma je ten, ze pri
velmi velke zatezi (prohledavani velkeho adresare na textovy retezec v
souboru) mi v vetsinou jde do resetu. Zacalo se to stavat az minuly tyden,
do te doby disk klidne chrochtal div mu hlavicky nevylitly. Ted ho staci
vic polechtat (zvlast kdyz k tomu jeste jede CDcko a procesor neco vic
pocita) a jde SPOLEHLIVE dolu.

Vymenit ony kondy? Nepripada v uvahu, nebot jejich cena je vyssi, nebo
stejna jako cena noveho zdroje. Takze vymenit jen cely zdroj.

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications