DocBook a cestina

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Středa Září 6 11:06:15 CEST 2000

Petr Kristan wrote:

> Mame napsanou nejakou dokumentaci v sgml - specifikace DocBook.
> Prevod do html je calkem bez problemu. Chtelo by to jen pridat meta tag
> o kodovani. Ale pri prevodu do dvi/pdf pres tex nefungije cestina.
> Kdyby to jade prevedlo rovnou do latexu, tak bych si vedel rady, ale ono to
> prevede do nejakeho pseudo formatu jadetexu.
> Nemate s tim nekdo zkusenosti?

Mně vše funguje bez problémů. Nemáte nějakou starou verzi Jade,
JadeTeXu, TeXu nebo stylesheetů? Jakým způsobem nefunguje čeština -
české znaky vypadnou, nebo jsou zmršené? Chtělo by to podrobnější popis
chyby.

Jinak do HTML verze lze meta tag přidat jednoduchou úpravou DSSSL stylů.
Spíš bych vám však doporučil převést to z SGML do XML, a pro konverzi do
HTML používat XSL styly. Přece jen mají větší perspektivu než DSSSL, a
pro většinu lidí je snazší naučit se XSL než DSSSL pro úpravy
standardních stylů.

<REKLAMA>
Když už je o DocBooku řeč: ve dnech 9. a 10. října povedu dvoudenní
školení věnované DocBooku. Podrobnosti na
http://www.inprise.cz/sk_popis_docbook00.html
</REKLAMA>

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka na kosek.cz