Rychlost a kapacita routovani (was Linux Router s vetsim mnoz stvim eth karet)

Korinek, Jan Jan.Korinek na compaq.com
Čtvrtek Září 7 10:52:09 CEST 2000

> No, kdybychom vzali treba System 5000BH s VNR, tak ten ma
> propustnost ATM sbernice max 3.2Gb/s (+400Mb/s control bus pro
> SAR), coz v
> podstate neni zadna slava, kdyz si uvedomite, ze tam zbyva jeste
> alespon 5 slotu, do kterych se daji vrazit 24 portove 100Mb/s
> karty.
>
> Do BLN se zase nevleze tolik karet, ma myslim 6 slotu, pokud je tam
> ATM, tak je pouze jeden port na desce, takze taky nic moc.

BLN prave jeste neni ten Norteli highend :-))))

> Ale hardware tech routeru az zas tak moc nerozumim, takze to
> neberte moc vazne (ale kdyz jsem videl, jak na jedne desce meli
> zelenym
> dratkem propojene dve nozicky na broukovi - bylo jich tam tak 8,
> tak nevim ...).

;o)))))

> Samozrejme vykon toho linuxu je omezeny spise architekturou
> pocitace nez samotnym linuxem. Na routovani toho neni moc co
> zkazit.

> Myslim, ze se s takovym vykonem pohybujete v moc vysokych sferach,
> tam uz bych na penize asi moc nehledel. Navic ty krabice jsou
> vetsinou schopny pripojovat ruzna rozhrani, coz u linuxu neni az
> zas takova slava.

To jo, ale kdyz tedy vezmete 3.2Gbit/s na paterovem highend routeru
od Cisca a propustnost PCI na te Alphe (64 bit, taktovana na 66 MHz =
4,2 Gbit), dostavate dost dobrou variantu, k tomu prumyslove PCI
expansion kity, takze problem bude jenom sehnat ty karty, ktere to
budou umet.
Hrubej invetsicni odhad je neco kolem 1m Kc, tedy 14% pateroveho
routeru s hezkou nalepkou ;o))))

> Ani do Nortelu (BayNetwork, Wellfleet, Synoptics) ani do Cisca bych
> 48 routovanych portu stejne nedal, nejsu blazen. Ony ty krabice
> stejne vic
> nefunguji nez funguji :-( (a to jsou to firmy, ktere jsou na spici)

No, tohle uz je dost OT, ale kdyz jsme konfigurovali 2 BCN v
redundantmi zapojeni v temer plne konfiguraci (12 ze 14 desek) a
kazda mastila jako o zivot, tak problemy byly akorat s proprietarnim
RRP (router redundancy protokol), ktery se nasledujici verzi menil an
podle me genialni variantu ;o)))
V pripade zajmu napisu bokem ;o)

Co se tyce ceny, myslim, ze varianta 7m Kc za jeden node je linux
porad dost dobrou variantou a WAN karty do Linuxu stejne vetsinou
konci X.21 a nebo V.35 rozhranim a to se da vymacka z kterehokoliv
poskytovatele. V pripade ATM a nebo GigaBit ethernet s optickym
rozhranim si nejsem jistej ...

Honza

|Jan Kořínek              |
|PGP Key available on:    |