Co takhle zmenit pristup k odpovedim zacatecniku!

Marie Pokorná Marie.Pokorna na iol.cz
Neděle Září 10 21:58:20 CEST 2000

	Vsimnul jsem si, ze dost casto jsou odpovedi k zacatecnikum az arogantni,
jako co si to troufaji, s takovou "blbosti" otravovat nas, odborniky. Co se
na to podivat i z druhe strany. Ackoliv mam praxi ve vypocetni technice
pres 30let (opravdu) a linuxovy server provozuji asi od roku 1994
(opravdu), jsem nekolik hodin badal nad tim, jak zaheslovat WWW pristup k
adresari. Nikdy pred tim jsem to nepotreboval a nikdy me to nezajimalo. Ted
je to pro me zalezitost par minut. Takze dam priklad s autem.
	Kdyz na silnici potkate porouchane auto, tak zastavite jen proto, abyste
dotycnemu rekli, ze si ma nejprve precist prirucku, pokud ji nema, ze at si
ji poridi? Ze at si opravu nejprve vyzkousi, ze se tim nejvice nauci, i
kdyz mozna take pri tom neco znici? Co kdyz chce jen jezdit a vic ho
nazajima? A co kdyz je to stihla blondynka? Zeptejte se partnerky, zda vi,
jaky ma obsah jeji auto, a budte na ni hodni. A co kdyz si zoufaly
zacatecnik zridi konto a Web, kde bude vystupovat jako zminena stihla
blondynka, a z tohoto konta bude posilat zacatecnicke dotazy?
	Pokud tedy zacatecnicky dotaz nepatri do konference, tak by mel spise
spravce serveru reagovat na tento dotaz a upozornit odesilatele, ze neni
vhodne ho tam davat, nebo navrhnout, jak presne se ma zacatecnicky dotaz
formulovat. Prece i na autech byva oznaceni zacatecnika.
	Navrhuji, aby zacatecnici misto nekolikaradkovych omluv uvadeli do zahlavi
slovo Beginner (jsme svetovi) a ti, co si mysli, ze jsou odbornici, si to
mohou nechat pomoci filtru smerovat do nejakeho kose. Neodrazujte je od
pouzivani Linuxu!
	+++
++mo
dem+
++++modem+++++modem+++++modem+++++modem+++++modem+++++modem+++++modem+++++
					S pozdravem 	Pavel Pokorný
								pokorny na fm.vse.cz