RH62cz - virus

Juraj Hiľovský hilovsky na unipo.sk
Pondělí Září 11 07:44:14 CEST 2000

Zdravim.
Presne to, co sa stalo Vam, sa na zaciatku stalo aj mne. S tym rozdielom, ze
na tom stroji som prave okrem windowsov nemal ziadne dolezite data. Ale
veril som tomu, ze Linux je dobry a nevzdaval som sa. Postupom casu som
zistil, ze nie vsetko, co sa o Linuxe hovori a pise, je pravda. Teda ani to
zle, ani to dobre. Pravda je niekde uprostred. Som presvedceny, ze aj Bill
Gates, aj Linus Torvalds aj mnohi dalsi to mali premyslene dobre. Lenze
jeden clovek vsetko neustrazi a kazdy, kto mu do toho neskor zasiahne, to
urobi po svojom. Nakoniec z toho vznikne to, co mozeme dnes vidiet, ked
nabootujeme lubovolny OS. Je tam velkolepa grafika, nic vraj nie je problem.
Az kym sa skutocny problem neobjavi.
Mame napr. linuxovy router, ktory pripaja dve mensie siete k tretej,
centralnej. Ked som nanho dal RH6.2, routovanie nefunguje (ani so 16-kou
kernelom) a ak by niektory odbornik v tejto konferencii chcel pochybovat,
vopred mu hovorim, ze je to zbytocne. Pomohla jedine instalacia RH6.1.
Laboroval som s tym viac, nez je zdrave, kym som k tomuto rieseniu dospel a
pritom si dovolim tvrdit, ze v pocitacoch nie som zaciatocnik (hoci clovek
sa uci cely zivot).

Zaver by bol asi taky: Nevzdavajte sa, Linux je naozaj dobry. Je mozno
najlepsi zo vsetkych OS, ale vsetky ich vytvara clovek a ten nie je
neomylny. Obcas trva velmi dlho, kym sa zisteny omyl napravi. Ale zivot je
uz taky. Pocitace a ich operacne systemy su tu na to, aby nam pomahali, ale
neda sa na nich spolahnut na 100%.

Prajem Vam vela zdaru a este viac trpezlivosti.

Ing. Juraj Hilovsky
Centrum vypoctovej techniky
Presovska univerzita
Presov