Co takhle zmenit pristup k odpovedim zacatecniku!

Vladimir Rengevic grafon na nextra.sk
Středa Září 13 11:06:21 CEST 2000

Dobry den vospolok,

> uz docela nechapu, co tu vlastne resite. pokud nekdo chce pomoct, tak
pomuze

Je to celkom zaujimava otazka, takze skusme to zhrnut co vlastne riesime:

1. Kazdy je v konferencii dobrovolne
2. Robi to pre radost, vo svojom volnom case
3. Chce pomoct (ha, pomoct niekomu, pripadne potrebuje vyriiesti svoj
problem)
4. Mozno narazi na cosi zaujimave pri rieseni problemu kohosi ineho.

A co mu kaze slusnost, pripadne Meta-FAQ?

1. Spravat sa slusne k ostatnym
2. Neocakavat povinnost niekoho poradit mu
3. Ak riesim problem vyviniem _maximalne_ usilie sam ho vyriesit
    a az potom sa opytam.
4. Ak nieco riesim zvolim vhodny subject (typicky "Poradte mi konecne!!!")
    To je mimoriadne prehladne.
5. Ak som teda vyvinul nejake usilie pri rieseni problemu popisem co sa mi
  podarilo, resp. co mi nejde.
6. Ak bol problem zlozitejsi a dotycny to rozchodil potesi jeho riesenie ak
    to niekto bude riesit nabuduce.
7. Pred poslanim otazky sa pokusit to vyhladat v dostupnej literature,
pripadne
   na internete a samozrejme preluskat prislusny manual a zalovit v archive
    konferencie. Casto tam najde presne svoj problem.

A rucim za to, ze po splneni tychto podmienok na 99% nedostanete arogantnu
odpoved. Ked som zacinal s linuxom v nejakom 93-tom Yenya mi na moju
otazku poslal kompletny popis konfiguracie DNS za co som mu dodnes vdacny
;-)
Mne osobne sa nikdy nedostalo odpovede typu RTFM a opytal som sa nie raz.
A az na jedinu vec som to vzdy vyriesil s pomocou ostatnych...

> a zbytek tu zpravu proste ignoruje, ne? pokud nekdo tvrdi, ze nema cas
(take
> ho nemam), tak proc ztraci cas odpovidanim typu RTFM? nektere principy
jsou
> podle mne jasne uz pri prihlaseni se do konference, ja tedy rozhodne
uvitaci
> mail dostal, vy ne?
Dostava ho kazdy a nielen pri prihlaseni, ale aj mesacne, alebo pri nejakych
zmenach. Ak sa teda nemylym. A ono to RTFM niekedy byva tiez pre dotycneho
primarana pomoc. Co ked nevie, za manual existuje? 8-O

> navrhuji tento flame prerusit a venovat se konecne necemu poradnemu, treba
> odpovedim na zajimave problemky.

Som jadnoznacne za, je to len zabijanie casu. Ale myslym si, ze vycuc z
tohoto by
mal dostat kazdy preventivne pri prihlaseni, aby pochopil principy
fungovania
tejto konferencie. Neni to HotLine, ale radost pomahat druhym...

Krasny, slnecny, teply, bezoblacny a hlavne usmiaty den ;-)

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: ++421/849/55 26 153, fax: ++421/849/56 21 454