Co takhle zmenit pristup k odpovedim zacatecniku!

Marian Jancar mjanx123 na milada.troja.mff.cuni.cz
Středa Září 13 13:44:50 CEST 2000

Milan Kerslager wrote:

> Jo, jenze pak "nevychovame" mlcici vetsinu (zacatecniku) a tazatel dostane
> RTFM 10x (direct) a bude nastvany jeste vic. Tyto flamewar se v konferenci

Podle je to me prave vychova. Do konference by mely prichazet zejmena
odpovedi, ktere stoji za to, aby byly v archivu, tzn. prinaseji informace,
ktere mouhou byt uzitecne i nekomu jinemu, nez tazateli. Zbytecnych mailu z
obou stran (hloupe se tazajicich / agresivne nebo pro zacatecnika
nesrozumitelne odpovidajich) je v konferenci prilis mnoho. Ocekavat
kloudnost od zacatecniku je nicmene posetile, od odborniku je to ale na
miste. Pokud ma nekdo chut dat si tu praci s vyresenim banalniho a spatne
specifikovaneho problemu, at to udela mimo konferenci, nikomu jinemu nez
autorovi dotazu to nic neprinese.
Maly priklad. Nekdo se dozvi, ze muze mit na pocitaci zaroven Windows a
Linux, nainstaluje si nejakou distribuci (predpokladejme ze to Windows
prezijou), a do konference posle dotaz jak to udelat, aby si pri startu
pocitace mohl vybrat, ktery system nabootovat. Do konference nasledne
prijde smrst RTFM plus pripadne ziva diskuze mezi nekym kdo se slitoval a
tazatelem, jenz musi porozumet i vecem, ktere nijak s Linuxem nesouvisi -
co je to partition, mbr a pod. To vse by mohlo za predpokladu, ze
odpovidajici jsou soudni lide, jit mimo konferenci - samozrejme ani puvodni
dotaz tohoto typu sem nepatri (charakterem ano, obecnosti ne), s tim ale
pujde tezko neco udelat, dokud nebude konference moderovana.

--
Marian Jančár <mjanx123 na milada.troja.mff.cuni.cz>