whoami: cannot find username for UID 2

Jan Sedlacek jan.sedlacek na asicentrum.cz
Čtvrtek Září 14 12:30:36 CEST 2000

Zdravim

Vyskytl se mi zde nasledujici problem. Jedna se o RH6.1cz. Uvedu
zaznam prikazove radky

	ocelot na root>su daemon
	bash$id
	uid=2 gid=2(daemon) groups=2(daemon),1(bin),4(adm),7(lp)
	bash$whoami
	whoami: cannot find username for UID 2
	bash$exit
	ocelot na root>more /etc/passwd
	root........
	bin.........
	daemon:*:2:2:daemon:/sbin:
	.
	.
	.
	.
	.
	ocelot na root>

mam zde NIS+ domenu, kde ocelot je klientem serveru se
Solarisem2.5.1. Uvedu nsswitch.conf

	passwd:     files nisplus nis
	shadow:     files nisplus nis
	group:      files nisplus nis

	hosts:      files nisplus nis dns

	bootparams: nisplus [NOTFOUND=return] files

	ethers:     files
	netmasks:   files
	networks:   files
	protocols:  files
	rpc:        files
	services:   files

	netgroup:   nisplus

	publickey:  nisplus

	automount:  files nisplus
	aliases:    files nisplus

stejny problem nastava i pro user bin. Pro dalsi jsem to
nezkousel. Prisel jsem na to tak, ze mi k UID 2 daval username
bin, coz ale vzal prave z NIS+ domeny, ale ne z /etc/passwd
souboru. Pak jsem uzivatele daemon z NIS+ vyhodil, tak hlasi vyse
uvedene chyby. Kdyz NIS+ domenu vypnu, nic se nezmeni.
Zkusil jsem uzivatele zrusit a znova vytvorit a stale to same.
Stroju s Linuxem tady mame 8 a tenhle jediny me zlobi.
Reinstalovat se mi kvuli tomu nechce, i kdyz na to mozna dojde.

Diky za kazdou radu

Jan Sedlacek

			 		ASICentrum
  MENTOR Graphics			Novodvorska 994