smazat soubor a pravem root 400

Čtvrtek Září 14 22:12:10 CEST 2000

Petr.Novotny na antek.cz (Petr Novotny) writes:

> Je uplne jedno, jestli jste vlastnik adresare (pokud adresar nema
> sticky bit); podstatne je, zda do adresare mate pravo zapisu.

Jsem-li vlastnik adresare a nemam-li do neho pravo zapisu, pak mohu
udelat nasledujici:

chmod u+w adresar; rm adresar/soubor; chmod u-w adresar

Podobna zmena se da udelat i se sticky bitem - t.j. vlastnik adresare
muze mazat soubory jinych uzivatelu, i kdyz adresar ma sticky bit - to
si spousta lidi neuvedomuje, proto to explicitne uvadim.

Zkratka neco vlastnit je zatracene lepsi nez mit jen nejaka prava.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR