office,cestina,export do Win...

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Pátek Září 15 10:09:02 CEST 2000

Dobry den,

Michal Krause wrote:

> Logictejsi smer bych videl v XML, a to nikoliv proto, ze je to zrovna v
> mode, ale proto, ze netrpi vyse uvedenymi neduhy, pricemz si vsak
> zachova relativni jednoduchost pro cloveka i pro parser napriklad
> oproti svemu rodici SGML. Navic je zde videt jasny priklon k UTF-8, coz
> povazuji za vyhodu do budoucna. Jiste uznate, ze je jednodussi pracovat
> nativne s unicode, nez konvertovat mezi kodovanimi on-fly.

Ja bych byl pro. Ale mate nejaky napad, jak _ROZUMNE_ tvorit XML
dokumenty? Jaky editory na ne pouzivate. (Snad by nebylo moc
off-topic, kdybyste napsal i editory pod Win...)

V soucasne dobe hledam XML editory pro lidi na nasi fakulte.
Predstavuju si, ze by v nich mohli tvorit skripta (mozna jsem
naivni...). Zatim asi nejprirozeneji pusobi WordPerfect, ktery by
to udajne mel umet, jenze kdyz uz mame nakoupeno hafo M$
produktu... (snad jedine crossupdate).

Mate nejaky napady? Pokud by navic byly bez $$$, bylo by to
perfektni...

Ja jsem zatim nasel tyto editory (pro Win):
- XMLSpy: EDU licence $250, normalni kolem $500
- XMetal: taktez plus minus
-- tyhle dva se daji stahnout, takze je mame i trosku otestnute:
kazdy ma sve vyhody i nevyhody...
- Adept od Arbortext: okolo $1300

Existuje jeste jeden editor, ktery by za penizky nebyl a je pro
Win i Linux, ten ale zatim nemam odzkouseny...

Nemuzu prece nutit sekretarky, aby mi to psaly v obyc text.
editoru se znackama...

> S pozdravem
> --
> Michal Krause                                                      /\

Omlouvam se za off-topics, doufam, ze to neni jen muj problem a
ze to bude zajimat i ostatni spravce...

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72