PHP3 a dbase: kam umistit tabulku?

Martin MaD Douda martin na douda.net
Pátek Září 15 14:06:46 CEST 2000

PHP bezi za normalnich okolnosti s pravy uzivatele nobody, ktery nema
pravo zapsat na zadne z uvedenych mist.
Pokud _skutecne_ chcete povolit PHPku cteni a zapis do daneho souboru,
vytvorte ho a dejte mu prava rw pro vsechny (chmod a=rw soubor), ale
rozhodne to neni bezpecne.

Tento soubor rozhodne vytvorte mimo strom www serveru, jinak muze kdokoliv
stahnout celou databazi.

Pokud mate pristup ke konfiguraci apache, muzete bezpecnost vylepsit tim,
ze vytvorite skupinu, pod kterou bude apache bezet a soubor udelate
citelny a zapisovatelny jen pro tuto skupinu. Umisteni mimo strom www
serveru je i tak nutnost.

					Martin

On Fri, 15 Sep 2000, Jan Marek wrote:

> Dobry den,
>
> jeden clovicek u nas na fakulte experimentuje s php3 a soubory
> dbase. Mame ale problem: podpora dbase v php3 funguje, ale nevim,
> kde chce vytvaret, pripadne otevirat soubory. Kdyz jsem chtel
> soubor vytvorit, dostal jsem 'Permission denied', kdyz jsem ho
> chtel otevrit, tak 'File not found'. Zkousel jsem ruzne zadat
> cestu, dokonce i absolutne, do domovskeho adresare toho uzivatele
> apod. ale porad se stejnym vysledkem.
>
> Priklad:
>
> Adresar: /home/uzivatel/public_html/skript.php3
> [...]

                              Martin "MaD" Douda
WEB: http://martin.douda.net/   PHONE:+420603752779   ICQ# 86467013
EMAIL: <martin na douda.net>, <mad na gate.mobil.cz> (160 characters only)
PGP:ID=0x6FE43023 Fingerprint:E495 11DA EF6E 0DD6 965A 54F3 888E CC9E 6FE4 3023
Why do we want intelligent terminals when there are so many stupid users?