Zacatecnik - konfigurace site

Kamil Šrot k.srot na sh.cvut.cz
Sobota Září 16 13:40:47 CEST 2000

Zdravim,

"Martin Málek" <marten na atlas.cz> wrote in message news:007901c01fc6$c251cba0$0301fea9 na linhost...
> jsem opravdovy zacatecnik, takze se mi ani nepovedlo tu sit zprovoznit ->
> nevidim zadny pocitac. Potrebuju aby mi na linuxu jel Apache server a mohl
> jsem na nej pristupovat z Windows. Ale nevim si s tim vubec rady a v
> knizkach co mam doma to nikde neni. Potreboval bych poradit jak nastavit IP
> (kde, jake) a veci co je potreba este udelat.

TCP/IP:
Potrebujete na obou pocitacich rozbehnout TCP/IP a priradit IP ze stejne podsite... tedy napr. 192.168.1.1 pro linux a 192.168.1.2 pro Win... maska site je u obou napr. 255.255.255.0... brany jsou nepodstatne pokud se Vam jedna pouze o propojeni 2 PC...
K otazce, kde to nastavit: spustte si konfiguracni nastroj linuxconf a tak to urcite najdete... (teda doufam, ze se tak jmenuje, RH nepouzivam)

Sdileni:
Sdileni souboru a tiskaren pro windows umi Samba (viz. samba(7))... tedy nainstalujte si ji a nastavte stejnou pracovni skupinu ve Win i v Sambe na Lin (viz. smb.conf(5))

Apache:
proste nainstalujte a pokonfigurujte

V RH jsou balicky jak pro sambu tak pro apache... proste si najdete balicky samba* a apache*... a nainstalujte je prikazem rpm -i <jmeno_balicku>

Pak hledejte v dokumentaci, popr. se ptejte konkretneji...

C.