TEST: Instalace RH 6.2 totálním beginnerem

Libor Mitrenga libor.mitrenga na msi-zlin.cz
Pondělí Září 18 12:10:04 CEST 2000

Dobrý den,

minulý týden, tady byla diskuze ohledně složitosti instalace (ladění)
linuxu. Při té příležitosti jsem řekl, že vyzkouším na mém bratrovi
(laikovi), jak dopadne taková instalace.

1. Můj bratr umí sám nějak si nainstalovat Windows bez nastavení sítě (pokud
mu instalace nezkolabuje).
2. Linux můj bratr nikdy nevyděl.
3. Dal jsem mu k dispozici holý počítač
3. Nabootovat instalaci z CD zvládnul za 1. (nastavení v BIOS).
4. Instalace celkem proběhla bez problémů v grafickém režimu, s tím, že jsem
musel poradit nastavení TCP/IP
5. Po přebootování se dostal bez problémů se zalogováním do X. Měl nastavení
, že logování je v X.
6. Instalace dalšího SW, třeba SO, byl již problém, protože to bych musel
vlastně přesně diktovat co má kde napsat a kliknout myší.

Takže, pro mě je jednoduchý závěr:

Pokud se někdo chce podívat na Linux, má holé nějaké Pentium (nebo něco
podobného) z CD ROM, potom po zakoupení CD v knihkupectví, by to neměl být
zásadní problém.

Pokud chce někdo s Linuxem žít, měl by si jej nechat spravovat od
"odborníka",  nebo věnovat čas studiu.

PS. Ve světě Win$ to ale funguje obdobně, jen s tím rozdílem, že pro laiky
je "výhoda" (dle mého názoru je to mnohdy nevýhoda), že zasune CD do
mechaniky a sama se spustí instalace SW, která buď dopadne úspěšně, nebo
něco rozvrtá.

S pozdravem

Libor Mitrenga    mail-to: libor.mitrenga na msi-zlin.cz
mobil: 0602 716 913, tel: 067 / 721 18 01, fax: 067 / 721 00 44