Beginner- Rozdelování disku (Re: Tak tedy znova)

tosovsky na lesopo.cz tosovsky na lesopo.cz
Pondělí Září 18 12:22:55 CEST 2000

SadSoul wrote:
>-----> ..... o tom jak rozdělit disk ani zmínka

Dovoluji si doporučit zavaděč XOSL (http://www.xosl.org/).
Přečetl jsem si jeho recenzi v CHIPu, docela se mi to zalíbilo
a když jsem se pokoušel o instalaci LINUXu (poprvé) tak jsem
ho úspěšně použil.
Mám v počítači 3 disky, LINUX je na tom třetím a ještě v druhém
oddílu a chodí v pohodě. Při startu počítače počká nastavených
10 sec. a potom nabootuje předvolený systém. Pokud stisknete
ESC, dá Vám vybrat z toho co jste si nastavil. V mém případě
LINUX RedHat 6.2 nebo MS Windows2000.
Komunikuje v grafice, ovládá se velmi snadno klávesnicí nebo myší.
Nepochybuji o funkčnosti a síle LILO, ale jeho komunikace s uživatelem
není právě na úrovni.

Jak toto souvisí s rozdělováním disku ?
Součástí XOSL je Ranish Partition Manager, který se dá spustit
ještě dříve než něco nabootuje. Když jsem instaloval RH6.2,
DiskDruid odmítal spolupracovat na rozdělování třetího disku.
Resetoval jsem počítač a v pohodě jsem to zvládnul s Ranishem.

Stále ovšem zůstává v platnosti, že pokud chcete manipulovat s disky
a diskovými oddíly, musíte přesně vědět co děláte.

zdravím

Tošovský