RE: Beginner- Rozdelování disku (Re: Tak tedy znova)

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Pondělí Září 18 12:54:13 CEST 2000

> [...]
> Přečetl jsem si jeho recenzi v CHIPu, docela se mi to zalíbilo
> a když jsem se pokoušel o instalaci LINUXu (poprvé) tak jsem
> ho úspěšně použil.
> Mám v počítači 3 disky, LINUX je na tom třetím a ještě v druhém
> oddílu a chodí v pohodě. Při startu počítače počká nastavených
> 10 sec. a potom nabootuje předvolený systém. Pokud stisknete
> ESC, dá Vám vybrat z toho co jste si nastavil. V mém případě
> LINUX RedHat 6.2 nebo MS Windows2000.
> Komunikuje v grafice, ovládá se velmi snadno klávesnicí nebo myší.
> Nepochybuji o funkčnosti a síle LILO, ale jeho komunikace s uživatelem

Trochu bych se zde LILA zastal. Klavesou TAB ukaze co "ma" k nabidnuti, pak
se to zapise do radku a je to. Neni  akorat v grafice a klikaci, to je vse a
ne ze by nebyl na urovni. Krome toho umoznuje zapsat do lilo.conf i ruzne HW
parametry potrebne pro start linuxu. To XOSL neumoznuje. (Nicmene, pouzivam
jej take a startuji linux pres lilo)

> Jak toto souvisí s rozdělováním disku ?
> Součástí XOSL je Ranish Partition Manager, který se dá spustit
> ještě dříve než něco nabootuje. Když jsem instaloval RH6.2,
> DiskDruid odmítal spolupracovat na rozdělování třetího disku.
> Resetoval jsem počítač a v pohodě jsem to zvládnul s Ranishem.
>
> Stále ovšem zůstává v platnosti, že pokud chcete manipulovat s disky
> a diskovými oddíly, musíte přesně vědět co děláte.

V pripade XOSL to plati dvakrat, protoze ma v nabidce dve volby: Budto
pripise sve soubory na vybranou partisnu s FAT system a nebo ji prepise svym
souborovym systemem XOSL a tim padem zlikviduje nenavratne vsechna data,
ktera tam predtim byla. Volby jsou v anglicitne a neznaly zacatecnik, ktery
jim nebude venovat patricnou pozornost by mohl tvrde narazit.

S pozdravem
Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz