Linux je na H - pouziva nekdo Linux v kancelari?

tosovsky na lesopo.cz tosovsky na lesopo.cz
Úterý Září 19 09:38:22 CEST 2000

Michal Weinfurtner wrote:
>K vyvojove skupine SO se muzete pripojit i vy ! Dostanete zdrojove kody a muzete
>vylepsovat, alespon to psali na Sun strankach .

To bych rád, jenže prozatím nemám takové znalosti, abych mohl.

Nicméně velmi rád bych v naší firmě nahradil Windows na té části
počítačů, která se používá jen na psaní dokumentů a podobné činnosti.
Na zbytku strojů jede 32bitový windowsový ekonomický systém,
kakže tam není naděje. Vedou mě k tomu finanční důvody a také až
legendární stabilita dobře zkonfigurovaného Linuxu.

Největším problémem, je jednak pořádné počeštění - SO sice mají
české dělení pravopisu a kontrolu, ale jinak nic - a také právě ten
bezproblémový převod dokumentů MS Office.
Nejsem v pozici (a asi málokdo je) abych mohl nutit obchodní partnery
ke změně užívaného formátu.

Myslím, že cesta rozšíření Linuxu mezi kancelářský personál vede právě
přes bezkonfliktní soužití Linux-Windows. Což je samozřejmě vysloveně
proti srsti skalním Linuxovým příznivcům. Realita je ale taková.
Tipickým příkladem akceptace nutného zla je Software602, který se po
české republice úspěšně šíří právě proto, že jakžtakž bezproblémově
používá dokumentové formáty MS Office a je v plné verzi za zlomek ceny.

Když už jsme u ceny, pronikly ke mě informace, že Microstoft přeřadil
Českou republiku z kategorie rozvojových zemí do kategorie "normálních",
což má mít za následek drastické zvýšení cen. Nevím, zda je to pravda, ale
může být.
Co myslíte, povede to k většímu rozšíření Linuxu ?

zdravím

Tošovský