Linux je na H - pouziva nekdo Linux v kancelari?

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Úterý Září 19 11:18:55 CEST 2000

Dobry den,

michal d wrote:

> Mam dotaz. Kdo z vas pouziva Linux take na kancelarskou praci a nebo kdo z
> vas nekoho takoveho zna.

já používám Linux jako kancelářský systém asi 2 roky. Na texty
mám LyX (stejně je po mně chtějí především vytištěný). S
přijímáním Wordovských a Excelovských dokumentů je problém, ale
zkouším catdoc a wordview, obvykle se střídavým úspěchem. Na
Excel tu mám xlsview, který se snaží tabulku převést do HTML, ale
zatím je to docela bída. Tak občas zajdu za kolegou a
prohlídnu/vytisknu si to u něj.
Zkoušel jsem i WordPerfect: má problémy s češtinou, ale snad by
se trošku dal upravit...
Pro dokumenty ven můžu použít buď PDF, PostScript nebo dvi (vše
samozřejmě z LaTeX-u), případně tex, pokud je třeba dokumenty
dále upravovat. Velká výhoda je, že na katedře matematiky na TeX
zřejmě budou nuceni přejít (psaní matematiky ve Wordu je šílenost
vzhledem k velikosti paměti a navíc je to VELMI nestabilní, takže
již několikrát přišlo pár lidí se skřípajícími zuby o své pracně
vytvořené vzorečky). Přechod na TeX samozřejmě podporuju vší
silou :-) Nakonec, je to velmi dobrý formát. Ovšem Ministerstvo
školství a jiné instituce nám na Word a Excel zapomenout nedají
:-(((
Jinak doufám, že se v budoucnosti podaří postupný přechod na XML,
ovšem kdy to bude, to teda nevím. Zřejmě většina z nás ví, jaký
HTML kód produkuje Word (už na něj existuje i "upravovač" s
krásným názvem "demoroniser"), takže uvidíme, jak to s tím XML
bude vypadat. Ale domnívám se, že kdyby se M$ snažil, tak by to
vypadalo daleko lépe. Ale když se nechce, je to horší, než když
se nemůže, že ano... :-(((

Celkově řečeno: s Linuxem si vystačím, a s doc a xls se pokouším
válčit jak se dá. Mírně tlačím na používání TeX-u, problém vidím
s tabulkama. Nejsem si zatím zcela jist tím, že bych Linux nabídl
sekretářce jako jediný nástroj na psaní textu, a to především z
důvodu převodu formátů...

Zdraví
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72