Viry na Linuxu

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Úterý Září 19 19:59:26 CEST 2000

On 19 Sep 2000, at 19:50, Jakub Mahdal wrote:

> ^^^^^^^^^^^
>
> VIR neni trojan. Iloveyou a Melisa jsou trojani, trojan napacha
> okamzitou skodu,

Obavam se, ze se pletete. Zakladni rozdil mezi virem a trojanem je,
ze se virus MNOZI zatimco trojan ne. ILoveYou i Melissa se
mnozili sakra dobre (vlastne jedina zpusobena skoda byla,
*ze*se*mnozili*tak*dobre* az ucpali komunikacni linky a servery).

> ^^^^^^^^^^^^^
>
> Ano, u BFU je todle na 95% jistota chyceni, ale jak jsem jiz zminoval
> o viru ktery je schopen praktikovat stealth techniky, polymorfismus,
> zit na jednom pocitaci, aniz by si ho nekdo vsiml a myslim, ze tak to
> myslel i pan Miroslav (at me opravi, v pripade, ze to neni pravda).

Prectete si nejakou zpravu o tom, ktere viry jsou nejcastejsi nebo
pusobi nejvetsi skodu; jsou to ty nejprimitivnejsi odrudy ILoveYou a
Melissy - zadna polymorfie, zadny stealth, stara dobra hardcore
akce. Vyplivnout nekolik desitek kopii do celeho sveta behem
necele sekundy.

> ^^^^^^^^
>
> Nechcu se Vas nejak dotknout ale Vy zijete porad v zajeti predstavy
> Iloveyou-virus, to co delal Iloveyou bylo prachsproste jednoduche
> zneuziti bugu microsoftich maileru a nasledovne rozesilani mailu na
> friendly adresy- TOTO NENI VIRUS, to je jednorazovka, zadna schopnost
> rezidence, jedine, ze by trojan jel jako daemon. Navic pouziti
> prikladu infektoru bash scriptu bylo mysleno pouze jako jednoduchy
> priklad.

Takze podle vas "trojan=neco_jednoducheho" a
"virus=neco_sloziteho"? Obavam se, ze vase nazvoslovi se vymyka
standardu.

Standardni definice totiz je: Virus=mnozi_se, trojan=nemnozi_se.
(Nebo jste slysel o tom, ze by trojsky kun mel hribata? :-))

(ILoveYou vubec nezneuzival zadneho bugu; jen presvedcil
uzivatele "spust me", a pak vyuzil toho, ze vedel, kde je ulozen
Address Book. Neco takoveho vam pro linux napisu taky, za par
minut - holt akorat budu muset umet prohledat address booky od
muttu, exmh, pine, elm, Netscape, Mozilly, kmailu a mozna jeste
ldap, ale nakonec urcite taky najdu adresy, na ktere se rozeslat.)

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz
PGP key ID: 0x3BA9BC3F