Linux a nadnarodni spolecnosti (was: Re: Linux je na H - pouziva nekdo Linux v kancelari?)

Petr Balas petr-news na petrbalas.cz
Středa Září 20 00:53:56 CEST 2000

In article <8q8hfu$qvk$1 na news.inet.tele.dk>, "Martin Duspiva"
<mduspiva na razdva.cz> wrote:

> To neni jen silny pocit! Pred pul rokem jsem cetl o backdooru ve WinNT,
> ktery tam udajne NSA ma (bylo to v nejakem casopise o sitich a
> komunikaci ci co - normalne ho nectu).
>
> Na internetu se o tom dost pise - napr na
> http://homepages.iol.ie/~kooltek/nsabackdoor.html

No IMHO je to trochu jinak:

MS chce prodavat v USA NTcka se silnym kodovanim, ale jinde diky debilnim
USA zakonum jen se slabym kodovanim. A protoze kodovani je snadno
vymenitelny modul, tak je potreba, aby si kdekdo nemohl napsat svuj
kodovaci modul a pridat si ho do NTcek. Reseni je proste, kodovaci
moduly musi byt kryptograficky podepsane. No a tehdy prasklo, ze v NTckach
neni jen jeden kontrolni klic, ale dva a ten druhy se jmenuje NSAkey. A duvod
je prosty - NSA si chce psat svoje kodovaci moduly a nechce, aby byla
zavisla na MS.

Tim nechci nijak tvrdit, ze v NTckach je backdoor (IMHO je to docela
pravdepodobne), ale jen uvest na pravou miru onu nedavnou aferu :-)

Petr Balas