V MandrakeLinux zvuk iba pre root-a?

Marian Belicka belicka na ns.basl.sk
Středa Září 20 09:40:54 CEST 2000

Zdravim vsetkych,

    Tak som skusil nainstalovat pre mna novu distribuciu Mandrake Linux
a to hned 7.2beta verziu na Duron600. Doteraz som pouzival vyhradne
RedHat no zo zvedavosti som skusil aj draka.
    Musim uznat ze distribucia je kvalitne prepracovana a na rozdiel od
RedHat-a je zamerana viac na domaceho uzivatela. Zo zbezneho
pohladu je vidiet lepsia orientacia do oblasti medii a jednoduchosti
ovladania a nastavovania vlastnosti Linuxu. Aj ked urcite bude silny
aj v oblasti serverovej.
    Zarazila ma vsak jedna vlastnost: Ako root som nastavil zvuk
na cipe via82c686a za pomoci ALSA, no hudba hra iba ked som
prihlaseny ako root. MPG123 musim spustit ako root, XMMS tiez.
Vsimol som si pri nastavovani pluginov v XMMS, ze hardware je pristupny
iba v pripade, ze XMMS spustil root.
    Neviete niekto co s tym? Predpokladam ze podobny problem bude
aj pri niektorych inych aplikaciach ktore pouzivaju pristup na hardware.

Povedzme na skener, joystick a pod. Kde sa nastavuju prava na pristup
k hardware-u?

    Prepacte ak som niekde napisal nezmysel ktory vyplyva z mojej
nie prave dokonalej znalosti Linuxu ako takeho.
Za vsetky odpovede vopred dakujem

belicka na ns.basl.sk