V MandrakeLinux zvuk iba pre root-a?

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Středa Září 20 09:51:17 CEST 2000

Dobry den,

Marian Belicka wrote:

> [...]
> ovladania a nastavovania vlastnosti Linuxu. Aj ked urcite bude silny
> aj v oblasti serverovej.
>     Zarazila ma vsak jedna vlastnost: Ako root som nastavil zvuk
> na cipe via82c686a za pomoci ALSA, no hudba hra iba ked som
> prihlaseny ako root. MPG123 musim spustit ako root, XMMS tiez.
> Vsimol som si pri nastavovani pluginov v XMMS, ze hardware je pristupny
> iba v pripade, ze XMMS spustil root.
>     Neviete niekto co s tym? Predpokladam ze podobny problem bude
> aj pri niektorych inych aplikaciach ktore pouzivaju pristup na hardware.

Zkontrolujte si prava u zvukovych devicu v /dev (dev/mixer*,
/dev/midi*, /dev/control*, /dev/pcm*) Predpokladam, ze maji
vlastnika root.root a prava bud 600, nebo 644. Takze zkuste
udelat napr. skupinu audio, do ktere se zaradite, nastavit
vlastnika na root.audio a pridat skupine prava zapisu.

> Povedzme na skener, joystick a pod. Kde sa nastavuju prava na pristup
> k hardware-u?

v /dev adresari u jednotlivych souboru zarizeni...

>     Prepacte ak som niekde napisal nezmysel ktory vyplyva z mojej
> nie prave dokonalej znalosti Linuxu ako takeho.
> Za vsetky odpovede vopred dakujem
>
> belicka na ns.basl.sk

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72