SOS! qmail-send cannot open mutex

Jindra Vavruka ok1fou na volny.cz
Čtvrtek Září 21 11:00:44 CEST 2000

zdravim vsechny,

nemuzete mi prosim poradit co s nasledujicim problemem s qmailem:

1. geneze

- XFree a cely system se "zasekl" v dusledku nejakeho problemu s graf. kartou.

- po rebootu probehl fsck, ale v /tmp
  zustaly nejake mrtve soubory (mj. pipe
  mutex) takze nechodil qmail-pop3d

- po zevrubne kontrole situace jsem zjistil,
  ze pop3 nechodi kvuli "mrtvym" souborum.
  Tak jsem presel do runlevel 1 a vsechno v /tmp jsem pro jistotu zrusil

2. Nyni

- POP3 chodi, ale v mailboxu neni zadna posta.

- zjistil jsem, ze fronty jsou plne nedorucenych
  mailu (/var/qmail/queue/mess, .../info apod.).

- dale jsem zjistil, ze je to proto, ze nejde nastartovat qmail-send

- qmail-send hlasi "cannot open mutex"

- pipe /tmp/mutex jsem videl (pred vycistenim /tmp/*),
  ale v dokumentaci neni nikde ani zminka
  o tom co to je a k cemu je to dobre,
  pripadne ktery program to vytvari
  a ktery to pouziva.

Pokud byste nekdo vedel co s tim, piste mi prosim na ok1fou na yahoo.com,
protoze ke odpovedi z konference bych v mailove fronte asi spatne hledal
(jsou tam stovky zprav).

--
Jindra Vavruška
(OK1FOU)