Linux na alphe a Perl FPE pro 'NaN'

Vaclav Ovsik zito na i.cz
Pátek Září 22 11:43:11 CEST 2000

Zdravim,

mel bych maly dotazek na nekoho, kdo provozuje Linux
na AlphaServeru.

Pisu si skript na preklad ruznych baliku perl, apache ...,
ktere posleze pouzivam pro beh aplikace www/perl - neni dulezite.
Ted se snazim upravit si to pro Linux na alphe,
protoze se nam tady jedna vali (vsichni uz nad ni zlomili hul).
Bezi na ni ted RH 6.1.

Problem nastava pri 'make test' Perlu (5.00503).
Blizsim zkoumanim jsem zjistil, ze pouzitim retezce 'NaN'
v ciselnem kontextu dojde k FPE.

[zito na omega zito]$ perl -e 'int "NaN";'
Floating point exception (core dumped)

Samozrejme prvni co me napadlo, bylo podivat se,
jestli nejsou nejake patche v SRPM od Perlu. Nejsou
a tuto chybu ma i perl z distribuce RH.
(kouknul jsem i do perl-5.00503-10.src.rpm z RH 6.2 a taky nic.)

Nejspis uz pri pokusu ulozit 'NaN' (Not a number?) (IEEE)
v binarni reprezentaci do registru CPU vyvola FPE.

Mohl by to nekdo zkusit na jinem modelu stroje(CPU)?

Je otazka jak moc velky je to problem, ale nekompatibilita to je.

Konfigurace:

[zito na omega zito]$ uname -a
Linux omega.i.cz 2.2.13-0.9 #1 Thu Dec 9 17:03:57 EST 1999 alpha unknown
[zito na omega zito]$ cat /proc/cpuinfo
cpu                     : Alpha
cpu model               : EV56
cpu variation           : 7
cpu revision            : 0
cpu serial number       :
system type             : Noritake
system variation        : 0
system revision         : 0
system serial number    : AY81956312
cycle frequency [Hz]    : 333333333
timer frequency [Hz]    : 1024.00
page size [bytes]       : 8192
phys. address bits      : 40
max. addr. space #      : 127
BogoMIPS                : 331.35
kernel unaligned acc    : 0 (pc=0,va=0)
user unaligned acc      : 0 (pc=0,va=0)
platform string         : AlphaServer 800 5/333
cpus detected           : 1

Diky.

--
	Vaclav Ovsik		email: Vaclav.Ovsik na i.cz
	ICZ a.s.		phone: +420 19 7165659