mail pouze pro nektere uzivatele

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pátek Září 22 15:50:48 CEST 2000

Jaroslav Jirasek wrote:
> Dobry den, neumim vyresit nasledujici problem:
> Mam zavedeno mnoho uzivatelu, jsou to hlavne lide
> pouzivajici sambu v lokalni siti. Tito lide nemaji zadna
> hesla (a zadne jim davat nechci). Sve emailove schranky
> vybiraji pouze z lokalni site. Nyni mam zavedeno nekolik
> dalsich uzivatelu, ti jiz maji heslo, a chci, aby svoji postu
> mohli vybirat i pres internet. Problem ale je, ze nevim jak
> udelat, aby pristup z vnejsku meli pouze vybrani uzivatele.
> Tim, ze uvolnim pristup zvenku na pop3, tak by bylo mozne
> vybirat postu i ostatnim uzivatelum, kteri nemaji heslo.

Jestlize ma ten linux podporu PAM (a to vetsina novejsich ma), tak
je to resitelne pomoci PAM. Je nutne si sehnat POP3 server
s podporou PAM a pak patricne nastavit asi soubor /etc/pam.d/pop3
Pridat tam do autorizacniho retezce autorizaci na zaklade
seznamu pomoci pam_listfile.so. Inspiraci hledat treba u ftp,
tam se tento modul pouziva (akorat s obracenou logikou, co je
v seznamu uvedeno, tak nema pristup na ftp).

		Majkl (majkl na tesnet.cz)