Samba + NBFW patch problem (VYRESENO)

Veros Kaplan xkaplan na informatics.muni.cz
Pondělí Září 25 09:35:11 CEST 2000

: pouziva nekdo NetBIOS forward patch pro Sambu? Mam pocit, ze tam je
: chyba, ale po celem dni hrani uz nejsem stavu ji najit.
:
: Presmerovava to na nejake neexistujici adresy :-(

   K cemu to je a o co jde (zjednodusene):
   NetBIOS (SMB) pouziva k lokalizaci pocitacu broadcasty. Pocitace pri
zapnuti a po nejake dobe ohlasuji broadcastem do site, ze ziji,
pri hledani pocitacu se jako last resort pouziva broadcast typu
"Nejmenujete se nekdo Novak?".
   Problem je v tom, ze pres maskaradujici pocitac broadcasty neprojdou
ani na jednu stranu a neni mozne za maskaradu (ci firewall) schovat
dulezite pocitace s WinNT. Vyseuvedeny patch to resi tak, ze preposila
broadcasty do siti a prebira spojeni pro pocitace za maskaradou.
   Odkaz na patch je na download strance Samby.

  Co funguje:
  - schoval jsem dva NT servery za firewall (386DX) oba jsou videt z
    vnejsi site a oba vidi do vnejsi site, pri pohledu z venku
    pouzivaji tutez IP adresu
  - bezi sdileni souboru a tisk pres jmena \\pocitac\share\soubor
    na obe strany firewallu je to sice o neco pomalejsi nez bez nej,
    ale v pripadne nutnosti neni problem zvysit prutok upgradem.

  Co (zatim) nebezi:
  - pristup na sluzby, ktere ty pocitace poskytovaly drive (napr WWW) pres
    sambu ani maskaradu neprojdou.
  - nektere pocitace zvenku k sharum pristupovaly pres IP adresu
    \\xxx.xxx.105.66\share, coz ted take neni mozne, zmenilo se IP
    Oboji zkusim resit pomoci portforwardingu v jadre Linuxu.

  Moje problemy s premerovavanim na spatne adresy byly zpusobeny postupne:
  - spatne nastavena netmaska (zmenila se sama?)
  - vypadl hub (nekdo ho vykopl ze zdroje :-)

   Pokud to nekoho zajima vice, nech se mi klidne ozve (i soukrome).
Mozna z toho udelam clanek do Linuxovych novin (kdyz bude cas).

S pozdravem

Veros
--
Věroš Kaplan <xkaplan na informatics.muni.cz>    http://www.fi.muni.cz/~xkaplan/
ISO-8859-2 compatible                    student Fakulty informatiky, MU Brno