duplikat disku

ivop na regionet.cz ivop na regionet.cz
Pondělí Září 25 15:18:48 CEST 2000

Novotny Petr wrote:

> chtel bych nejakej soft pod linux co by mi udelat duplikat disku , neco jako
> norton ghost pro dos ale ten stoji zbytecnej litr :-)
>
> diky
>         Petr

Maji-li oba disky stejnou geometrii, pripojte je vedle
sebe, tam, kde mate na ide volno, napr. na sekundarni
ide jako master (zdrojovy) a slave (cilovy).

Pak postaci neco jako dd if=/dev/hdc of=/dev/hdd ...
ale nejdrive si urcite prectete man dd.

Maji-li ruznou geometrii a chcete jen prenest obsah filesystemu,
udelejte si na tom cilovem disku stejne partitions a naformatujte
si je. Pak jednu po druhe namontujte vzdy zdrojovu a cilovou
partition a zkopirujte to treba:

cd /mount/point/zdrojove/partition ; find . -print | cpio -pmd
/mount/point/cilove

Oboji se da zaridit i po siti, pricemz ten cilovy pocitac
lze bootnout z diskety, takze nemusite sroubovat ...

ip
--
E-mail: Ivo.Panacek na regionet.cz
WWW:    http://ivop.regionet.cz