PERL NEUMI POCITAT!!!

Stepan Roh sroh7497 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Středa Září 27 00:15:07 CEST 2000

On Tue, 26 Sep 2000, Dominik Formanek wrote:

> Mily Pavle,
>
> to co pises, to chapu. ALE pokud PERL neumi odecist DVE cisla s JEDNIM
> desetinim mistem, tak jako na prikladu:
>
> 9688.9-9480.7=208.199999999999

Pri vyhodnoceni a vytisteni tohoto vyrazu se kona nekolik konverzi: pri
nacitani zdrojoveho textu se prevadi z textove reprezentace do vnitrni,
pri vytisteni zase naopak. Schvalne si zkuste misto 'print $t1-$t2' pouzit
'printf "%f", $t1-$t2'. Vse je v konverzi.

Chcete-li presne pochopit proc dochazi ke ztratam presnosti, nastudujte si
format realnych cisel napr. u procesoru z rodiny Intel.

> Tohle nechapu. BTW: myslel jsem si, ze perl uchovava promene (i
> ciselne) v ASCII ne v bin...

Perl ma tri typy skalarnich promennych (SV) : IV (celociselna hodnota), PV
(retezcova hodnota), NV (realna hodnota - double). Cely i realny cisla
jsou ve formatu systemu na kterym to bezi. Doporucuju si procist zdrojaky
Perlu (pro masochisty) popr. knihu "Programovani v Perlu pro pokrocile" od
Srirama Srinivasana od O'Reilly (u nas Computer Press).

S pozdravem,

Stepan Roh