PERL NEUMI POCITAT!!!

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Září 27 15:02:37 CEST 2000

On 27/09/2000, Pavel Kankovsky wrote:

> Co takhle poskytnout nejake priklady? Ja nerikam, ze tam zadna chyba neni,
> ale rozdil 2 vs. 1.999999...99 neni priklad chybneho vypoctu, ale chybnych
> predpokladu (ze je vypocet provaden presne, ze maji operace obvykle
> algebraicke vlastnosti jako je asociativita apod.).

Pokazde jsou to samozrejme takoveto drobne rozdily, ale pokud je to tak
bezne, pak se ptam, proc tim jine jazyky netrpi? Znamena to snad, ze
Perl pocita jako jediny "spravne" (spravnosti mam na mysli to, co
vypocte pocitac, ne to, co je spravne v normalnim svete) a ostatni de
facto "spatne" zaokrouhluji (a tim dosahuji spravnych vysledku)? To je
trosku divoke...

Nasleduji priklady, ktere jsem ted nasel uplnou namatkou:

851.9 - 810.2
2500.34 - 2450.2
6234.1 - 6150.9
1.2 - 1.1

Staci to jenom zkouset. Zvlastni je, ze to obvykle dela jenom odecitani
dvou blizkych cisel. Vlastne nejvetsi rozdil, pri nemz se to jeste
projevilo byl okolo jednoho sta.

S pozdravem

                           Penguino  veritas