PERL NEUMI POCITAT!!!

Radovan Garabik garabik na atlas13.dnp.fmph.uniba.sk
Čtvrtek Září 28 16:56:51 CEST 2000

uhlar na fantomas.sk wrote:
 : Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:

 : ->> jeste mi to dela dalsi zajimave veci. Mam program na vypocet vycetky a
 : ->> denni trzby a ten mi dnes zahlasil:

 : -> Opakujte po mne: kdyz pocitam penize, tak na to nepouzivam typy s plovouci : -> desetinou carkou. Nikdy. Jak uz bylo doporucovano, nejlepsi je to pocitat
 : -> treba v (celych) halerich. Kdyz jde o velke castky, je take dobre
 : -> kontrolovat si preteceni.

 : dofrasa, ked to ratam v normalnom 32bitovom znamienkovom cisle a objavi sa
 : suma vacsia ako 2147483647 halierov (teda 21 474 836.47 koruny teda slabych
 : 21 milionov) tak somv pruseri ?

 : na slovensku uz hadam 5 halierov ani neexistuje => mozno by stacilo ratat v
 : desiatkach halierov... tym sa to dvihne na 214 melonov ...

pozor, v bankovnictve je pocitanie urokov s presnostou na 1 halier dost
podstatne...

urobim reklamu mojmu oblubenemu pythonu:

clovek moze pocitat v halieroch, ak pouzije typ long nepretecie to nikdy
(iba ak dlzka cisla presiahne velkost pamate pocitaca :-))
pripadne existuje niekolko tried na presne pocitanie so zlomkami,
dokonca aj treda na presne pocitanie s realnymi cislami s urcenou
presnostou (alebo aj uplne presne)
(ak clovek da vypisat pi, vypisuje to a vypisuje a nikdy neskonci :-))

a mam pocit ze som niekde videl aj triedu na pocitanie s menovymi
jednotkami (cislo ulozene v dekadickom tvare vo formate XXXXXX.XX)
co v takych statoch kde jednotku meny delia na 1000 podjednotiek, na to
autor asi nemyslel :-)

ok, perl ma urcite nejake podobne moduly... a tento mail je offtopic
uz som ticho :-)

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |