Linux - pada

Michal Vadila michal na penguin.cz
Pátek Září 29 21:43:57 CEST 2000

V poslednej dobe (s najväčšou pravdepodobnosťou od doby keď som si
upgradol na RH 6.2 alebo na kernel 2.2.16-17) sa mi pomerne často stáva,
že mi úplne vytuhne Linux. Prebieha mi to asi takto, že:

1. na nejakej konzole mi prave prebieha kopirovanie z CD do suboru (image
disku pre napalovacku) Je to uplne jedno ci je to cez dd alebo cat.

2. V tu dobu ak sa prepnem na inu konzolu a pokusim sa prihlasit ako user,
tak mi uplne vytuhne linux. Objavi sa sice Last login ... ale to je
vsetko. System sa zastavi, vsetky operacie ktore potrebuju pristup na disk
uplne vytuhnu, vcitane tohto kopirovania z /dev/cdrom ->image.

System nereaguje ani na ctrl-alt-del, ani na prikazy shutdown, reboot

Nestretli ste sa niekto s týmto? Neviem ako pokračovať, v logoch nie je
nič (totiz, ziadny zapis sa uz neprevedie), na konzole sa nevypíše
nič. Stáva sa to nepravidelne, skoro denne a lezie mi to riadne
na nervy. Stale sa pozabudnem, ze kopirujem, prepnem sa na inu konzolu
... je to tam :-((( Nasleduje tvrdy reset, e2fsck a neskutocne mnozstvo
oprav - ved prave sa kopirovali tie najvacsie subory :-(

Na hardware podozrenie nemam, nikdy pred tym sa mi to nestavalo, pod win
mi netuhne pocitac, v pripade ak nepracujem s CDR tak sa mi to nestava ani
v linuxe.

Pouzivam konfiguraciu, kde mam emulaciu CDROM kvoli vypalovacke HP CD
Writer+ 8200 series. (to by snad mohol byt ten problem).

P.S. Sem-tam sa mi stava, ze ak kopirujem velky subor (radovo desiatky az
stovky MB) programom dd, cat, dump a.p. na konzoli sa mi objavuje:

VM: do_try_to_free_pages failed for dump...
VM: do_try_to_free_pages failed for dump...
VM: do_try_to_free_pages failed for dump...

Co to moze byt?

Michal
--
http://www.penguin.cz/~michal