Gnome - uprava velkosti desktopu.

Robert Vojta vojta na ipex.cz
Neděle Duben 1 10:03:21 CEST 2001

> Som uplny zaciatocnik s Linuxom. Vcera som si nainstaloval RedHat 7.0
> samozrejme vopred sa vybavil vsemoznymi priruckami. Neviem ale ani za svet
> najst, kde sa v Gnome prestavi zobrazovanie aby zobrazovana plocha nebola
> vacsia ako obrazovka. Tiez by ma zaujimalo prestavenie rozlisenia, lebo ani
> to neviem najst a rad by som si ubral z farieb lebo P133 s 32Mb pamatou
> akosi je pomale. Chcel som si na to dat este Staroffice, ale zacinam mat
> obavy o nedostatok pamate.

Zdravim,
  to se v gnome nenastavuje, to je vec Xkek - tzn. konfigurace v XF86Config
(/etc/X11) - `man XF86Config`. Toto se cele deje v sekci "Screen" kde ja
mam treba toto:

Section "Screen"
    Identifier "Screen0"
    Device     "Card0"
    Monitor    "Monitor0"
    DefaultDepth 24           <- barevna hloubka, ktera se defaultne pouzije
    SubSection "Display"
        Depth     24
        Modes     "1024x768" "800x600" "640x480"   <- seznam rozliseni
    EndSubSection
EndSection

  Z toho seznamu rozliseni se defaultne pouzije to prvni, ale pokud chcete
muzete je za behu prepinat pomoci Ctrl + Alt + (+- na numernicke klavesnici).

  Ad StarOffice, tak na to si nechte zajit chut ... (pokud to chcete pouzivat
tak neco rychlejsiho a _aspon_ 64MB pameti jinak to nema cenu). Use TeX ;)

  R.obot.V

P.S. A az to zmenite tak nezapomente restartovat Xka a zkuste se vybavit
nejakou lepsi priruckou ;)

--
   _
  |-|  __      Robert Vojta <vojta na ipex.cz>          -= Oo.oO =-