Tenky vs. tlusty klient

Neděle Duben 1 17:14:30 CEST 2001

On 30 Mar 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Prakticky priklad: Vo firme mame napr. vyvojarsku Oracle databanku
> na serveri, ktory je pouzivny viacerymi ludmi. Uz sa mi stalo,
> ze som potreboval nieco na tej databaze zbehnut a po par minutach
> prisli za mnou kolegovia, ze ten server prakticky stoji a ze ci
> by mi vadilo, keby ho rebootli (videli, ze som lognuty) :-)
> Ked poculi, ze to iba ja testujem, samozrejme ich zaujimalo,
> ako dlho este :-)

Jestli nebude spis problem v tom, ze dnesni viceuzivatelske systemy (OS,
RDBMS apod.) dost pokulhavaji v tom, jak rozumne rozdelovat dostupne
prostredky mezi jednotlive uzivatele (tj. na jedne strane maximalizovat
jejich vyuziti, na druhe strane ale zamezit, aby ten, kdo ma prilis ostre
lokty, zabral veskery vykon pro sebe). Bud tam zadny poradny mechanismus
neni, nebo je tak podivny a nepochopitelny, ze ho stejne nikdo nepouziva.