CBQ vs. RED - traffic shaping

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Duben 2 10:38:30 CEST 2001

sys na spk.cz (Dusan Sys) writes:

> To jsem samozdrejme cetl, nicmene mi to stale nechodi. Pouzivat RED
> nasledovne :
>
> tc qdisc add dev eth0 root handle 10: cbq bandwidth 10Mbit avpkt 1000     #
> definice rootovske tridy
> tc class add dev eth0 parent 10:0 classid 10:1 cbq bandwidth 10Mbit rate
> 10Mbit allot 1514 weight 1Mbit prio 8 maxburst 20 avpkt 10
>
> tc class add dev eth0 parent 10:1 classid 10:100 cbq bandwidth 64000 rate
> 64000 allot 1514 weight 6400 prio 5  maxburst 20 avpkt 10 isolated
> #tc qdisc add dev eth0ent 10:100 tbf rate 64000 buffer 6400 limit 64000
> [...]

No dobre, patrne tam melo byt red, ale to je jedno. RED neslouzi k
omezovani rychlosti tak jako TBF, ale pouze ke zpomalovani prilis
rychlych spojeni, ktera by zahltila vystupni linku a tak zpomalila
vsechna TCP spojeni na delsi dobu.

To znamena, pokud je na vystupu treba ethernet, tak proste vystupni
buffer nebude nikdy dost dlouhy na to, aby se mohlo neco vyhodit. TBF
zdrzuje vysilani tech paketu do zarizeni, RED by to nemel delat. Ten
jenom ceka az bude zarizeni volne.

Co ukazuji statistiky?

Brno, Czech Republic