Mereni prutoku dat (traffic) v linuxu a v siti.

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Pondělí Duben 2 12:55:35 CEST 2001

On Sat, Mar 31, 2001 at 11:41:24AM +0200, Jiří Růžička wrote:
> Dobry den.
> Mam pocitacovou sit, ktera je pomoci jednoho Linuxoveho (RedHat) pocitace
> pripojena na Internet. Muze mi nekdo poradit nejaky program, ktery zjisti
> kolik bajtu bylo odeslano/prijato jednotlivymi pocitaci z me site do site
> Internet? Myslim nejaky program, ktery by take udelal nejake statistiky
> (treba va podobe HTML stranky) o prutoku dat (trafficu) z ruznych pocitacu.

Používáte maškarádu přes ipchains ? Asi ano, takže vám stačí přidat do
firewallu jednoduchá pravidla pro IP-accounting.

Např.

ipchains -I forward -i eth0 -s 192.168.0.10/32 -j provoz

kde eth0 je vaše internetové rozhraní a 192.168.0.10 počítaná adresa

Když budete chtít vědět, kolik bajtů dotyčná stanice přenesla do/z
Internetu, stačí zavolat:

ipchains -v -L provoz

--
/*
  Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz