rozdil mezi GNOME a KDE

Adam Rogalewicz xrogalew na informatics.muni.cz
Pondělí Duben 2 15:00:24 CEST 2001

 Martin Dostál napsal:
> Chtel bych se zeptat, jaky je rozlil mezi GNOME a KDE. Nezajima me to, jak
> to vypada a co to dela, ale jak to funguje. Cemu se vlastne rika Gnome a
> cemu KDE. V cem je rozdil. Vypada to velice podobne. Je to jen rozdil v
> konfiguraci stejne veci, nebo podobna konfigurace ruzkych veci ?

Gnome je zalozeno na knihovne libgnome, ktera je postavena nad knihovnou
gtk.
Tato knihovna se stara o vetsinu veci jako menu, obsah oken, komunikaci mezi
procesy, ... Je napsana v C.
KDE je postaveno nad knihovnou qt. Zajistuje podobne veci jako knihovna
gnome, ale ma uplne jine programatorske rozhrani. Je napsana c C++

O vlastni vykreslovani oken se stara knihovna libX11, kterou pouzivaji obe
vyse zminene knihovny.
O vzhled oken, prepinani mezi nimi, zmensovani, ... se stara tzv.
windowmanager. Balik aplikaci pro gnome obsahuje sawfish
win-manager, soucasti aplikaci pro KDE je take winmanager.
Dalsimi windowmanagery jsou napr.: fvwm, afterstep, blackbox, ...

Pokud chcete spustit program urceny pro gnome, musite mit nainstalovanou
knihovnu libgnome.
Stejne tak pokud chcete spustit program pro KDE, musite mit
nainstalovanou knihovnu qt.
Je vsak jedno, jaky windowmanager pouzivate.

pokud date prikaz: ldd /cesta/k/programu
ziskate seznam knihoven, ktere program potrebuje ke svemu behu.

s pozdravem

-- Adam Rogalewicz

Za výše uvedené údaje autor neručí ...
* e-mail : xrogalew na informatics.muni.cz    *
* web    : http://www.fi.muni.cz/~xrogalew *

"Neni divu, ze jsem zmaten. Jeden z mych rodicu byl muz a druhy zena."