Ako pisat slovenske znaky - slovenska klavesnica?

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Středa Duben 4 10:10:41 CEST 2001

> Po zadani setxkbmap sk to vypise Cannot open display "default display"

setxkbmap je program pro prepinani klavesnice v X. Tohle hlaseni vypada,
ze se jej pokousite spustit v textovem rezimu na konzole. Pokud ne,
poustite X nejak hodne divne. Prepinani klavesnic, fontu a ovladani
mysi se dela na konzole uplne jinak nez v X.

Konzolova klavesnice v RH se nastavuje v souboru /etc/sysconfig/keyboard.
Dostupne sloveske klavesnice najdete prikazem

rpm -ql console-tools | grep /sk-

Do souboru /etc/sysconfig/keyboard pak uvedete jmeno zvoleneho rozlozeni
klavesnice (bez cesty v adresarovem strome a bez .kmap.gz), napr.

KEYTABLE=sk-qwertz

                                                  S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229