OT: expat howto

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Duben 5 16:23:34 CEST 2001

On Thu, Apr 05, 2001 at 04:07:08PM +0200, Martin Spirk wrote:

> Diky obema za tipy, uz se v tom zacinam trochu orientovat.
> Ten DOM mi pripada prehlednejsi, ale mam k tomu jeste otazky:
> 1. pochopil jsem spravne ze i kdyz se to jmenuje Gnome XML, tak je to na
> Gnome naprosto nezavisle?

 Musite mit jen tu knihovnu. Jinak viz. ldd ./program

> 3. Nevi nekdo jestli to jde prelozit i pod Woknama ?

 U expatu v to doufam. Jinak nevim. IMHO jde prelozit temer vcechno s
pouzitim cygwinu.

> 4. Mam predstavu ze zpracovani DOM je pomalejsi a pametove narocnejsi nez
> SAX. Kolik to dela, poznam to na souboru o velikosti v radu 10kB (tak jako
> tak ho budu zpracovavat najednou, ne po castech, protoze to mj. bude i blob z
> DB).

 O todle si primarne nejde. Jde o to, ze SAX vas nenuti k nejakemu stromu
struktur a necha vse na vas -- coz pokud potrebujete vlastni strukturu stromu
apod. je vyhodne. DOM vas k parsovani nepusti a predhodi rovnou nejaky strom
a ocekava se, ze se vam bude libit. Udelat DOM -copy-> vlastni strom je
blbost.

 Muj odhad pamet u DOM == (temer) velikost souboru. U SAXu je to na vas.

 Mozne plus pro gnome je, ze je tam i 'namespace' kontrola a moznost
kontrolovani vuci definici v DTD. I kdyz mi pripada jako lepsi
pokud tu kontorolu dela nejaky experni programek.

 Hodne zdaru. XML je pekna vec.

				Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>