existuje program na ucetnictvi?

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Duben 6 08:47:44 CEST 2001

Dobry den,

On Thu, Apr 05, 2001 at 06:21:33PM +0200, Miroslav Kolombo wrote:

> Nebylo by rozumější začít jednoduchým účtem?
> Drobní živnostníci většinou jedou v něm, alespoň já tedy ANO!

Jednoduche ucetnictvi se da delat i v podvojnym vhodnym zvolenim
predkontaci a potom jinymi sestavami... Takhle to ma IMHO Abra...

> V podvojným jedou většinou právnické osoby a je to trošku o něčem jiném.

No, ja se domnivam, ze by se dal udelat zaklad, takove
programatorske vyvojove ucetni prostredi, ktere by dokazalo
pracovat s ucty, scitat je, delat prubezne zustatky, kontrolovat
souvztaznosti, umet rozlisit radek v predkontaci pomoci nejakych
pravidel, aplikovat predkontaci tak, aby se pokud mozno vse
zauctovalo samo, pocitat s cizimi menami a kurz. rozdily apod.
a v podstate by se vzdycky "doprogramovalo" na miru pomoci
predkontaci a ucetni osnovy. Je zrejme, ze asi nepujde udelat
vsechno uplne univerzalne "evropsky", ale vzhledem k tomu, ze
nase legislativa k Evrope speje...

> Miroslav Kolombo
> kolombo na kolombo.cz

Zdravi