objeven kernel vfat bug

xmail listy ric.linux na os3.os.ds.mfcr.cz
Pátek Duben 6 08:24:51 CEST 2001

Dobrý den.
Objevil jsem kernel bug v implementaci VFAT.

Potřeboval bych někoho kdo to zkusí na posledních verzích jader (myslím že to jsou 2.2.19 a 2.4.2).

Demonstrace bugu
mount -t vfat -o iocharset=iso8859-2,codepage=852 /dev/hda1 /mnt/tmp
mkdir /mnt/tmp/Sshackem
umount /mnt/tmp
boot win
a místo adresáře Sshackem je tam adresář Copyright (znak Copyright)

Podle mne je to zpusobeno tím, že pokud název dodržuje konvenci 8.3 tak se převodní tabulka kódových stránek neaplikuje.

P.S.: boot do windows je nutný, protože pod linuxem ten bug není vidět - on prostě nepřekódovává codepage takže Sshackem je tam vidět pořád (akorát je to Sshackem v kódováni 8859-2)

Zjištěno na kernelu 2.2.15

Děkuji za pomoc: Richard Šputa