sendmail, domena a specialny uzivatelia

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Pátek Duben 6 10:16:21 CEST 2001

Uz na zaciatok Vas upozornim, ze toto silne zavana OT nakolko uz davno ste
mali o tomto diskutovat v sendmail na linux.cz

> Ospravedlnujem sa...nemal som napisat a1 a a2, ale a2 a a3.
> Takze takto to je...budem sa snazit to vymysliet rozumne.
> Existuje virtualna mailova domena abcd.sk. Maily pre nu prijma provider.sk.
> U neho su tri mailove schranky: a1 na abcd.sk, a2 na abcd.sk a a3 na abcd.sk. Adresy
> pre domenu, ktore nepozna dava do a1 na abcd.sk, teda a1 je zberna (tak to vola
> provider) schranka. Ja sa pripajam cez dial-up a fetchmail stiahne maily z
> a1 na abcd.sk a posle lokalnemu sendmailu. Ten to cez aliasy napcha do schranok
> na serveri.

> [...]

Takze zostava uz zodpovedat iba dve otazky:
1. preco si Vas server mysli ze spravuje domenu abcd.sk ?
2. co tak sa spytat providera kam smeruju adresy a2 na abacd.sk a a3 na abcd.sk
a potom ich cez virtusertable tam nasmerovat ? (v pripade ze vas server
je naozaj spravcom domeny abcd.sk)

K bodu 2: pokial je provider lamer, tak ma povoleny prikaz EXPN a vy si
mozte sam zistit, kam tie virtualne adresy smeruje.

--
      Jan 'EIS' Satko        Slovak Agricultural University
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2