FTP, console sniff

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Pátek Duben 6 09:51:31 CEST 2001

lubo <lubovpost na pobox.sk> wrote:
 : DD,

 : 1)
 : co znamena hlaska:

 : ftp: tcp/ftp: unknown service

 : ked niekto (user/root) zada 'ftp foo.sk'?

len si tak tipujem...
existuju subory /etc/services a /etc/protocols, a su v nich
uvedene polozky ftp a tcp ?

 : vola sa tak z pocitaca foo.sk, ale to asi nie je podstatne.
 : Je to obyc. RH62cz, wu-ftpd-2.6.0-3. Bezi pod inetd.
 : Co moze byt zle nastavene. Nikde som nenasiel aky-taky zoznam
 : hlaseni/rieseni. V inetd.conf je to dovolene, ..., proste neviem
 : co mam hladat. Telnet na port 21 nejde.

 : 2)
 : da sa urobit to, aby sa niekde logoval(resp. dal vidiet) kazdy prikaz,
 : kt. nejaky user zada(l) shellu? Podla moznosti, aby o tom nevedel.
 : Proste vsetko aj s preklepmi.

 povedal by som ze process accounting, ale to su len mena procesov....
 da sa to nastavit skoro v kazdom shelli, a skoro v kazdom shelli si
 to uzivatel moze vypnut :-)
 (ale na druhej strane, vacsina shellov sa da nastavit tak aby si to
 vypnut nemohol)
 a okrem toho som kdesi na freshmeate videl modul do kernelu
 ktory robil nieco podobne

| Radovan Garabik  http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph . uniba . sk       |