ako je to s gifmi

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Sobota Duben 7 00:02:52 CEST 2001

Nazdar,

Poznamka naokraj - ako _toto_ suvisi s Linuxom?????

> je to dost OT, ale aj tak sa spytam. Ako je to s pouzitim obrazkov *.gif
> na web strankach (komercnych). Je to dovolene, alebo sa maju pouzivat
> *.png ?

GIF je _format_ suboru. Tak isto ako JPG, TIFF, EPS, BMP....
Tieto formaty su "standardom" uz dost dlho a je ich tolko, lebo pred X rokmi
si kazdy "vymyslel" ten vlastny a "najlepsi", aj ked teraz sa tiez kazdy hodi na
nieco ine.
Pokial viem tak ziadne obmedzenia pouzivania akehokolvek formatu nie su.
Jedine co bude chranene budu komprimacne algoitmy, ale to je zalezitost
SW v ktorom sa tie obrazky ukladaju a ich pouzitie s tym nema nic spolocne.

Druha otazka je problem autorskych prav a to je podstatnejsie. Cudzie dielo
nesmiem bez suhlasu autora pouzit (teda ani zverejnit) - to je podstata.
Dielo vznika jeho vytvorenim, cize ked nieco namalujem, odfotim, napisem...
nik to nesmie bez mojho suhlasu zverejnit dalej. Presne o tom pojednava
autorsky zakon.

> Diki,

Neni za co, len je vhodne sa zamyslet kam svoju otazku polozim a
co sa vlastne chcem dozvediet.

Vlado

GRAFON dtp studio
Ing. Vladimir Rengevic
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: +421/849/55 26 153, fax/data: +421/849/55 26 153
e-mail: vlado na grafon.sk, http://www.grafon.sk